zaterdag 6 april 2013

recitatief voor willekeurige opera



kun je wat minder overdreven schrikken?
je kunt toch schrikken zonder te schreeuwen?
nu snijd ik bij het scheren in mijn hals
goed
de buurvrouw is van het dak gevallen
zij is nu wel dood
een panter in de nacht had haar al achtervolgd
en het zwaard der gerechtigheid hing haar al dagen boven het hoofd
zeg nu niet dat zij zo goed was voor het personeel
dat zij huilde toen zij hoorde
dat de vader van het meisje
was vermoord
en haar moeder verkracht door gewapende mannen
en bloed zit aan mijn scheermes
het lekt op mijn witte hemd
kom lik het bloed dan van mijn wang
wees gulzig en niet misselijk
wees blij dat het niet meer regent
geniet van de zon maar wantrouw de hemel

er is voldoende limonade voor een warme dag
en waar doornstruiken zijn daar schijnt ook de zon
een geeuwende vogel zit op onze tafel
en achter gindse heuvel
achter gindse heuvel…

wat sidder je nu nog?
zij is gevallen en jij bent dat niet
dat maakt het leven zo oneindig schoon 



Copyright Bertus Pieters 2013

Geen opmerkingen: